Benzine
Hybride
Toelichting
Uitgegaan is van een gemiddeld wegtype. Een hybride kan tot 35% zuiniger zijn dan een vergelijkbare auto zonder elektrische ondersteuning. Uit metingen aan het praktijkverbruik van hybride auto's die gebruikt worden als bedrijfvoertuig werd echter slechts 20% minder vebruik aangetoond. De voertuigkilometers kan men om rekenen naar reizigerskilometers door te delen door het aantal inzittenden. Dat kan bij de reizen waar het aantal inzittenden bekend is. De gemiddelde bezettingsgraad van auto's is 1,39 (Bron 2).
Totaal (WTW)
-
Kg CO₂-eq / kWh
Verbrandingsemissies (TTW)
-
Kg CO₂-eq / kWh
Ketenemissies (WTT)
-
Kg CO₂-eq / kWh
-
-
Kg CO₂-eq / kWh
Bronnen
-
Milieucentraal, 2020, Methodiek berekening CO2-emissiefactoren personenauto’s
Gewijzigd per
Kg CO₂-eq / kWh
Datum
Totaal (WTW)
Verbrandingsemissies (TTW)
Ketenemissies (WTT)
-
1 januari 2025
Vervallen
Vervallen
Vervallen
-
1 januari 2022
-
-
-
-
1 januari 2020
-
-
-
-