Benzine
Plug-in hybride
Toelichting
Uitgegaan is van een gemiddeld wegtype. Een plug in hybride kan tot 40% zuiniger zijn dan een vergelijkbare auto zonder elektrische ondersteuning en accu. Uit metingen aan het praktijkverbruik van hybride auto's die gebruikt worden als bedrijfsvoertuig werd echter een zéér variërend mindervebruik aangetoond. De voertuigkilometers kan men om rekenen naar reizigerskilometers door te delen door het aantal inzittenden. Dat kan bij de reizen waar het aantal inzittenden bekend is. De gemiddelde bezettingsgraad van auto's is 1,39 (Bron 2).
Totaal (WTW)
0,280
Kg CO₂-eq / kWh
Verbrandingsemissies (TTW)
-
Kg CO₂-eq / kWh
Ketenemissies (WTT)
-
Kg CO₂-eq / kWh
-
-
Kg CO₂-eq / kWh
* Omrekenfactor: 0.44722
Bronnen
-
Milieucentraal, 2020, Methodiek berekening CO2-emissiefactoren personenauto’s
Gewijzigd per
Kg CO₂-eq / kWh
Datum
Totaal (WTW)
Verbrandingsemissies (TTW)
Ketenemissies (WTT)
-
1 januari 2025
0,409
0,309
0,101
-
1 januari 2024
0,277
0,188
0,089
-
1 januari 2023
0,280
-
-
-
1 januari 2022
0,286
-
-
-
1 januari 2020
0,280
-
-
-