Skip to content
Kg CO₂-eq /

Elektrisch
Groene stroom

Toelichting

Uitgegaan is van een middelgrote auto (autosegment C ) met bouwjaar 2017 of nieuwer, met een bijbehorende wegtypeverdeling. De well-to-tank-emissies van de elektrische auto zijn in deze gebaseerd op de gemiddelde emissies van de groene stroom waarbij stroom uit wind, zon, water en biomassa zijn meegerekend (zie Bron 39). Wordt een specifieke energiebron ingekocht dan dient de emissiefactor van de betreffende elektriciteit te worden gebruikt, vermenigvuldigd met de geschatte verbruik van een elektrische auto: 0,2028 kWh/vkm (inclusief 13% laadverlies). De voertuigkilometers kan men om rekenen naar reizigerskilometers door te delen door het aantal inzittenden. Dat kan bij de reizen waar het aantal inzittenden bekend is. De gemiddelde bezettingsgraad van auto's is 1,31.

Totaal (WTW)
0,003
Kg CO₂-eq / voertuigkilometer
Verbrandingsemissies (TTW)
0
Kg CO₂-eq / voertuigkilometer
Ketenemissies (WTT)
0,003
Kg CO₂-eq / voertuigkilometer
Biogene Emissies
-
Kg CO₂-eq / voertuigkilometer
Bronnen
Gewijzigd per
Kg CO₂-eq / voertuigkilometer
Datum
Totaal (WTW)
Verbrandingsemissies (TTW)
Ketenemissies (WTT)
Biogene Emissies
Eenheid
1 januari 2025
0,000
0
0,000
-
voertuigkilometer
1 januari 2024
0,003
0
0,003
-
voertuigkilometer
1 januari 2022
0,003
0
0,003
-
voertuigkilometer
1 januari 2020
0,003
0
0,003
-
voertuigkilometer